tisdag 24 maj 2011

Roliga sökord

Det är rätt kul att kolla på sin bloggstatistik under sökord. Det kan komma fram en del kul saker där. Exempelvis för den här bloggen så har någon sökt på "större hackspett" och då kommit till min blogg "I huvudet på en sekreterare". Jag var ju så klart tvungen att kolla hur det hade gått till, så jag skrev in "större hackspett" på google. Då kom det upp en del bilder, varav en av dessa var en som jag hade använt i ett blogginlägg. Där ser man... hoppas att den som klickade på bilden inte blev alltför besviken när han/hon kom till en sida om kontorsarbete istället för till en sida om hackspettar. Men det ökade i alla fall statistiken på min blogg!

Tittar man lite mer på sin statistik kan man se att under hela bloggens levnad har följande sökningar varit mest populära:
  1. man ska inte kasta sten i glashus (13 ggr)
  2. nordic net expo (13 ggr)
  3. nordicnetexpo (13 ggr)
  4. större hackspett  (9 ggr)
  5. stresshantering på jobbet (8 ggr)
  6. felaktiga annonser (6 ggr)
  7. brinklandia (5 ggr)
  8. hackspett (5 ggr)
  9. act stresshantering (4 ggr)
  10. information (4 ggr)
Tittar man på inläggsstatistiken, kan man se att följande inlägg har varit mest populära, dvs visats flest antal gånger. Det kan man ju förknippa lite med sökorden, där "man ska inte kasta sten i glashus" ligger i topp.  
  1. Man skall inte kasta sten i glashus... 86 Sidvyer
  2. Hurra, min första annons är ute! 24 Sidvyer
  3. Tankar vid en diskmaskin... 23 Sidvyer
  4. Många bollar i luften... 21 Sidvyer
  5. Att kommentera inlägg  19 Sidvyer
  6. Neeeej - inte en säljare till! 18 Sidvyer
  7. ACT at Work - stresshantering på jobbet 17 Sidvyer
  8. Stenografi - ett utdött skolämne? 16 Sidvyer
  9. Att ragga kunder... 16 Sidvyer
  10. En kväll med spackelspaden  15 Sidvyer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar