onsdag 6 april 2011

Att ragga kunder...

Nu är allting klart, min webbplats är up to date, InDesign är installerad, jag har gjort några annonser, jag har funderat över min prissättning, jag har registrerat mig hos BolagsKraft för eventuell fakturering. Det är bara det viktigaste som saknas - KUNDERNA! Hur raggar man kunder? Naturligtvis genom att annonsera och ringa runt... Jag har min första annons på sekreterarportalen, men det kan inte skada att sprida ut den lite varstans på nätet. Kanske på Facebook? Internets makt är stor och det är lätt att saker och ting sprids snabbt, både på gott och ont. Det skall bli kul att se om det blir något "napp".

Det tar naturligtvis tid att arbeta upp ett kundunderlag, men eftersom jag till att börja med hade tänkt att jobba med detta som ett extraknäck, är jag ju inte så aktiv med att ringa runt och erbjuda mina tjänster. Jag tänker att om någon ser min annons och kontaktar mig, så är jag glad. Även om man inte är beroende av inkomsten, kommer den att vara ett välkommet tillskott i kassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar