torsdag 11 november 2010

Att kommentera inlägg

Jag blir alltid så glad när någon har kommenterat mina inlägg på bloggen. En fråga som jag har funderat lite på är om man skall skriva svar på kommentaren eller inte. Läste en gång på en blogg att det inte var någon idé att kommentera eftersom man aldrig fick några svar. Detta var på en s.k. chic modeblogg. Själv tycker jag att man skall svara på kommentarer, frågan är bara hur svaren syns? Helst skulle jag vilja att de syntes under respektive blogginlägg direkt utan att man behöver klicka på "kommentarer". Antar att det är en inställning, men den har jag inte kommit på ännu... Ni som har kommenterat och jag har svarat - får ni mitt svar direkt till er eller måste ni gå in och kolla på bloggen? Eller är det rent av bäst att jag skriver svaret som ett nytt blogginlägg??? Tacksam för svar :-)

2 kommentarer:

  1. Det beror på om man valt att prenumerera på kommentarerna till inlägget. Det finns alltid en länk under varje inlägg där man kan prenumerera på dem. Man brukar kunna få det per e-post eller i rss-flödet. Du bör också kunna se hur många som prenumererat i din bloggpanel (eller vad det kan heta på blogger) :)
    /Yvonne

    SvaraRadera
  2. ...OCH när man kommenterat är det roligt att få svar!
    /Yvonne

    SvaraRadera