onsdag 27 oktober 2010

Bloggstatistik

Det är kul att kolla in lite statistik över sin blogg. Man kan bland annat se vilka länder som läsarna kommer ifrån. Jag har bara en fråga angående detta... för det verkar ju inte direkt logiskt att det skall vara så många från utlandet som läser ens blogg. Kan det vara så att de bara har råkat "bläddra förbi" bloggen och att de då har blivit registerade i statistiken?

Världen är min (?)
Såhär ser min statistik ut för antal läsare under hela min bloggperiod:
Sverige 604 st
USA 149 st
Norge 30 st
Kanada 20 st
Sydkorea 10 st
Storbritannien 7 st
Australien 2 st
Finland 2 st
Danmark 1 st
Spanien 1 st

Nog verkar min teori vara riktig? För det kan ju inte vara så att någon i Sydkorea har suttit och läst min blogg på svenska... eller? (fast det hade ju varit väldigt roligt om så hade varit fallet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar