tisdag 21 september 2010

Svar: Det viktiga första intrycket

Inlägg: Det första viktiga intrycket


Det "gamla" huset...
 Jaha, nu har ni nog sugit tillräckligt länge på den frågan... Jo, vår nyanställde säljares första intryck av vårt företag hade varit att det var så väldigt skinande golv och att det verkade vara ordning och reda i företaget. Det trodde ni inte va?

Jag kommer faktiskt ihåg att det var mitt första intryck också, när jag började för nästan 10 år sedan. Då fanns vi på en annan adress och i ett ganska gammalt hus, men likväl var golven så skinande så att man kunde spegla sig i dem. Jag kommer ihåg att jag frågade personen som gick runt och visade mig företaget om de precis hade bonat golven. "Nej, golven ser alltid ut såhär!" blev svaret. Då blev man faktiskt lite paff.

OK, jag har faktiskt varit med om fina golv på en arbetsplats till, men då gällde det ett marmorgolv i ett stadshus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar