onsdag 22 september 2010

Kan man ha blivit kaffeberoende?

Varje morgon när jag kommer till jobbet har jag mina rutiner. Det har väl alla mer eller mindre. Först hälsar jag på receptionisten, sedan hänger jag av mig (förstås) och därefter stämplar jag in så fort som möjligt. Sedan in på kontoret, startar datorn, öppnar alla (miljoner) programmen och kollar alla mail samt åtgärdar en del, tar upp den medhavda lunchmaten ur väskan och går upp med den till lunchrummet där jag även tar med en dubbel kopp kaffe ner till kontoret. Därefter är man fit for fight!

Kaffemonster - vem? Jag?

En morgon kom jag senare till jobbet så jag missade förmiddagsfikat. Jag hade huvudvärk och hade haft det hela morgonen. Direkt när jag kom till jobbet tog jag min dubbla kopp med kaffe och efter en stund en dubbel igen, och vips – huvudvärken var mer eller mindre borta! Skönt! Kan det ha berott på kaffet eller att man bara slappnade av i nacken? Kanske både och…
 
Min man jobbar som servicetekniker på CAFEBAR och han säger att kaffemaskinen är den viktigaste på de flesta arbetsplatser. Funkar inte den så blir det helkaos! Som tur är så har vi två kaffemaskiner här, så funkar inte den ena så funkar förhoppningsvis den andra. Men jag vill nog inte uppfatta mig själv som ett ”kaffemonster” utan jag klarar mig även utan kaffe om det skulle knipa. Det är ju inte kul att vara beroende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar