torsdag 23 september 2010

Vad har man för stil egentligen?

Gamnacke? Javisst!
Vad har man för stil framför datorn egentligen? Inte så vacker alltid. Lite gamnacke över det hela tror jag... och inte sitter man mot ryggstödet heller, fastän man vet att det är det man skall göra för att undvika besvär i axlar och nacke. Dessutom sitter man och virar ihop fötterna under skrivbordet så att blodet stockar sig... Varför gör man såhär? Vet ej, men bra är det inte. Alltid när jag har suttit och vridit ihop benen, så får jag kramp på kvällen. Ändå vrider jag ihop benen och sitter för långt ut på stolen, så att blodet stannar i låren. Jag kan bara skylla på mig själv, för hela kontoret är ergonomiskt utformat. Jag har inte ens höjt upp skrivbordet sedan jag flyttade till det nya kontoret, men det beror nog mest på att sladden till tangentbordet är lite för kort, så när jag höjer upp bordet så dras tangentbordet snett. Får nog påminna IT-avdelningen om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar