måndag 9 augusti 2010

Kan ögon höra?

Ett icke behandlat öga med irit ser inte skojigt ut...
En konsig fråga? Javisst, men faktum är att jag börjar tro att mina ögon har öron... Det är nämligen så att jag med jämna mellanrum drabbas av irit, som är inflammation i regnbågshinnan. Det underliga är att så fort jag pratar om det, eller ens tänker på det, så brukar det blossa upp direkt. Hur kan det göra det? Väldigt konstigt tycker jag! Senast igår tänkte jag på att jag inte har haft irit på ett tag och att det kanske håller på att försvinna. Nu idag börjar jag direkt känna mig "mysko" i vänster öga... Hoppas, hoppas att det inte är på gång igen!

2 kommentarer:

  1. Råkade snubbla över din blogg när jag sökte på iriter. Har en själv nu och har haft en förut också. Kan vara rätt jobbigt om man ska iväg och göra saker. Man blir trött fort och ögat värker.

    Trevlig blogg förresten och hoppas det var ok att jag som okänd kommenterade!

    Hälsningar,
    J

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att folk hittar min blogg då och då! Det gör absolut inget att du som okänd kommenterar, jag tycker det är jättekul med kommentarer. Jag har själv irit igen just nu. Har hamstat på mig lite Isopto Maxidex-droppar så att jag inte skall behöva uppsöka läkare varje gång det dyker upp.

    SvaraRadera