torsdag 12 augusti 2010

Handböcker - bra eller dåligt?

Fick ett samtal från Bonnier Ledarskapshandböcker före semestern om att de ville skicka två handböcker till mig på prov i några veckor. I veckan kom böckerna och nu är det dags att utvärdera om jag vill fortsätta min prenumeration, för det är vad det handlar om. Man prenumererar på uppdateringar till dessa handböcker årsvis och då får man dessutom tillgång till handböckerna online där man bl a kan deltaga i webbseminarier etc. Det hela verkar ju intressant när man ögnar igenom det. Den ena boken handlar om varumärken och den andra om marknadsföring. Det enda problemet är ju att få tid att läsa igenom allting, jag tycker att det bara snurrar på hela tiden och man har ingen tid att fördjupa sig i dessa frågor som är så himla viktiga för ett företag.

1 kommentar:

  1. Jag är en sån som i alla år läst så många handböcker jag kunnat komma över! Men det där med fördjupningen har du helt rätt i. Numera tycker jag det tar för mycket tid att läsa handböcker. Läser kanske nån per år bara. Jag har även prenumererat på Kontentans utskick där man får nya böcker i sammandrag så att det ska gå snabbare att få sig det viktigaste till livs. Men inte heller det funkar för mig just nu...

    SvaraRadera