söndag 15 augusti 2010

Läste en insändare

i dagens tidning. Det var en läkare som skrev att joggning inte är någon bra metod om man vill gå ner i vikt. Man blir bara hungrig av att jogga! Det tyckte jag var en bra insändare. Jag har aldrig riktigt fattat det där med att springa och aldrig upplevt nyttan med det heller. Det är bara jobbigt och ganska tråkigt!

En gång skulle jag visa min goda vilja och började på spinning. Det var via jobbet som vi fick gå på gym som en del i personalens friskvård. Jag höll på i några månader ett par gånger i veckan, men det enda som hände var att jag blev himla hungrig (precis som när man joggar, enligt insändaren) och dessutom blev jag väldigt ARG de första veckorna. Det kändes ju inte direkt som om det var den effekten man var ute efter när man började träna.

Nej, tacka vet jag hederliga promenader, gärna två gånger om dagen, en på lunchen och en på kvällen. Det har jag varken blivit sur eller hungrig av. Jag har till och med gått ner i vikt av att gå mellan två arbetsplatser när jag hade två jobb samtidigt ett tag och dessutom gick en promenad på morgonen innan jobbet. Då fick jag plötsligt på mig mina "smaljeans", men det har inte hänt mer sedan dess. Just nu vågar jag inte ens försöka prova dem...

1 kommentar:

  1. Nej det där med att springa fattar inte jag heller. Så jädrans tråkigt! Däremot tycker jag spinning är ett bra sätt att "köra skiten" ur sig. Det är liksom enklare till musik. Men allra roligast är det att dansa (linedance):)
    /Sekreterare

    SvaraRadera