fredag 20 augusti 2010

Halvspydiga e-mail...

är inte så kul att få, men desto roligare att svara på! Jag har märkt att nuförtiden = ju äldre man blir :) desto roligare är det att ibland vara spydig när man svarar på mail. Just mail är väldigt bra tycker jag, för då har man tid att formulera sig, mer än när man talar i telefon. Det är heller inte bra att vara spydig i telefon, däremot går det mycket bättre per mail. Särskilt spydig blir man när man bli oskyldigt ankagad när det blir problem. Just nu har vi (jag) ett sådant problem med en införtullning som inte har blivit gjord i tid och vår leverantör menar att det är vårt fel. Vi som inte ens har varit inblandade, utan har fått leveransen hit och betalat fakturan till leverantören. Vi brukar aldrig behöva göra några införtullningar, för det fixar alltid det bolaget som fraktar maskinen. Det är aldrig några problem, utom när sändningen kommer från just den här specifika leverantören. Då brukar det ofta blir något problem. Då är det skönt att skriva några spydiga svar tillbaka och skicka kopior till väldigt många...

På den gamla goda tiden när det inte fanns några mail och jag jobbade som växelhäxa, hände det ju emellanåt att det ringde personer som var spydiga och syrliga i tonen. En gång råkade jag sucka i luren, för personen var så himla otrevlig. Sicket liv det blev! Det slutade med att jag slängde luren i örat på personen i fråga och sedan drämde jag näven i bordet så att mina kollegor studsade. Om man har en dålig dag behöver man ju inte göra så att andra också får en dålig dag.

Tilläggas bör att jag aldrig börjar med att vara varken sur, spydig eller otrevlig utan det beror helt och hållet på hur motparten beter sig! De skall inte tro att de kan behandla mig hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar