tisdag 17 augusti 2010

Apropå folk...

Här är det RESPEKT som gäller!
Ibland börjar man fundera över varför folk är som de är... till exempel så funderar jag ibland över varför folk inte flyttar på sig. Jag tycker att det visar brist på respekt för andra att bara stå kvar när någon vill komma fram och man vet att man står i vägen. På min dagliga lunchpromenad måste jag gå ut i gatan ibland, bara för att vissa jag möter går så brett, särskilt när det är fler än en person. En rolig grej hände för väldigt många år sedan, när en kompis pappa också blev trött på att han alltid fick flytta sig vid möte, så han gick helt enkelt rakt fram och flyttade sig inte. Det gjorde inte den andra personen heller, som i detta fallet var en "ungdom", vilket resulterade i en krock. Responsen från "ungomen" blev då: -Se dig för, gubbjävel! Jag tror att denna inställning hos framför allt unga hänger med fortfarande och nog har blivit värre med åren. Se till exempel på alla med barnvagn som tror att de äger världen. Jag blir så himla IRRITERAD över dessa som trycker sig fram överallt och tror sig ha förtur tack vare barnvagnen. När jag själv gick med barnvagn tänkte jag speciellt på detta och trängde mig aldrig fram någonstans, för att jag visste hur irriterande det är. Nej, jag säger bara - brist på respekt!

En annan grej som man retar ihjäl sig på är när folk inte hälsar på arbetsplatsen. Jag har märkt att det alltid finns någon eller några på varje arbetsplats som inte hälsar. Det värsta är när man själv hälsar och man inte får något svar tillbaka, ibland tittar de bara på en men säger inget. Vad är det för fel på folk egentligen? Finns det ingen allmän hyfs längre?

Nej, nu är det färdiggnällt för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar