söndag 1 augusti 2010

Ett annorlunda erbjudande

Häromdagen fick jag ett annorlunda erbjudande - jag blev erbjuden att sjunga nationalsången vid en landskamp i basket mellan Sverige och Estland. Om det skulle vara den svenska eller den estniska blev inte klargjort, för vi hann inte komma till detaljerna innan jag tackade nej till erbjudandet. Mina nerver pallar inte för sådana saker. Det märkte jag för länge sedan.
I dagens tidning fanns annonsen för den här landskampen och då fick jag ännu bättre klart för mig att jag hade gjort det rätta valet i att tacka nej. Huamejjadå! Tänk vad nervös jag skulle ha varit, rösten skulle ha stockat sig och det skulle inte ha låtit klokt. Detta är jag helt övertygad om.

Jag skulle behöva skära av stressnerven, tror jag... samma operation som vid handsvett och ansiktsrodnad. Då försvinner även nervositeten har jag hört. Men biverkningarna är nog alldeles för stora för att man skulle vilja gå igenom en sådan operation. Då är det ju bättre att hålla sig från att till exempel sjunga vid basketmatcher... Lite mindre stressnerv hade i alla fall varit bra att ha, den har satt stopp för många drömmar under åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar