torsdag 18 februari 2010

Från ordbehandling till Officepaket, del 2

I mitten av 1990-talet hade jag varit mammaledig och kom tillbaka till jobbet i några månader innan nästa mammaledighetsperiod. Lite pinsamt, men jag hann väl typ jobba i 3 månader emellan ledigheterna. Detta utspelade sig på jobb nr 2. PLÖTSLIGT hade det gamla hederliga DOS försvunnit och framför mig såg jag en mystisk skärm som man skulle använda en mus för att klicka sig fram i. Sekreterare som jag var och van vid att skriva maskin, så använde jag ju datorn som den skrivmaskin (ordbehandlare) som den var (eller åtminstone så som jag trodde att den var). Efter en stund hakade alltihopa upp sig så jag var tvungen att ringa till IT-avdelningen och beklaga mig. Till slut kom de fram till att jag hade öppnat så många fönster i Windows (tror att det kanske var i Word) så det hade tagit "slut" på fönstren och därför hade det hakat upp sig. Jag fick helt enkelt börja stänga ner alla fönster. Det var det dummaste program jag hade varit med om, tyckte jag. Tacka vet jag DOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar