fredag 19 februari 2010

Jobb nr 2,5

När jag hade varit på jobb nr 2 inom den offentliga sektorn i närmare 10 år så började jag bli lite rastlös och var inte riktigt lika nöjd längre med jobbet som jag hade varit tills dess. Förut hade jag ibland kommit på mig själv med att tänka: - Åh, vad jag är nöjd med allt, och vad bra det är på jobbet. Jag var verkligen NÖJD, men säg det som består. Plötsligt var jag inte så nöjd längre. Vad gör man? Jo, man får ju börja kolla lite... Uthyrningsverksamheten lockade en del, för jag tänkte att om man är uthyrd till olika företag så ser man ju hur det är på olika ställen. Dessutom kanske man hade chans att få in en fot någon annanstans om man nu inte ville fortsätta som konsult. Man kallades för "konsult" när man var uthyrd personal. Det lät ju väldigt snofsigt. Som tur var så fick jag ett halvårs tjänstledigt från offentligheten för att prova på konsultyrket. Det var ju bra, för efter ett halvår kändes inte det som något jag ville satsa på. Då var det ju väldigt bra att kunna gå tillbaka till det gamla invanda jobbet igen, i alla fall ett tag, medan jag sökte vidare. Skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar