fredag 16 november 2012

Inga hundar på kontoret :-(

... får inte följa med ...
På jobbet har vi fått ha med oss hundar - hittills... Plötsligt kom ett mail som informerade om att vi hade en regel som sade att vi inte fick ha med hundar på jobbet. Framför allt fanns denna regel för att det var många som önskade ha med sig hunden... logiskt va?

I alla fall, så tog jag åt mig en del eftersom min egen hund brukar gny och gnälla när han har varit med mig på jobbet och jag har gått iväg från kontoret. Han saknar ju mig och är inte van att vara ensam, i alla fall inte i just den miljön. Jag vet att en del arbets"kompisar" har haft ont av gnället och jag kan slå vad om att någon har klagat.

Så när mailet kom så mailade jag tillbaka en fråga om vem som hade klagat. Då kom svaret: "Ingen har klagat, vi har bara den regeln". Visst, visst att ingen har klagat. Jag gillar verkligen inte att man ljuger en rakt upp i ansiktet, så jag surnade till och gick omkring som ett litet åskmoln i flera dagar. Onödigt. Fortfarande har jag inte kunnat släppa detta. Det är väl OK om man inte får ha hunden med sig på jobbet (fast jag tycker nog att folk är väldigt gnälliga om allting) men det värsta är om man ljuger om anledningen. Åååååh, vad förbannad jag blir på sådant!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar