torsdag 7 oktober 2010

Vart tog datakunskapen vägen?

Häromdagen kom jag att tänka på något jag inte har hört något om på länge, nämligen ECDL-körkort. Jag kommer ihåg att jag för länge sedan gick en sådan utbildning. Det var när datorerna började sin frammarsch i företagen och jag jobbade inom den kommunala sektorn. Då fick vi välja mellan att antingen läsa hemma och gå och göra prov på det kommunala Utbildningscentrum, eller handledarledda lektioner. Det var ett antal "kurser" man skulle gå igenom och sedan fick man sitt "körkort". Finns detta kvar fortfarande? Är det någon som håller på med kurser? Sökte lite på nätet, men det mesta verkar vara lite gammalt. Det är ju inte direkt som att man vågar ta upp ECDL-körkortet på sitt CV... Men jag kan ju ha fel!

ECDL - European Computer Driving License

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar