onsdag 20 oktober 2010

Annorlunda lunchlåda

Jag har alltid med mig lunchlåda till jobbet. Det är ganska tråkigt att förbereda den varje kväll, men tänk vad mycket pengar man tjänar på att inte gå ut och äta varje dag. Varje kväll är det dock samma fråga: VAD SKALL JAG LAGA FÖR MAT TILL I MORGON? Ibland har man tur och får en känsla, plötsligt bara, och det fick jag igår. Jag blev sugen på hamburgare, men eftersom köpta djupfrysta hamburgare är så "flötiga", så tänkte jag fixa egna. Inget särskilt hade jag hemma heller, så jag kände mig lite som i det där TV-programmet där en kock går hem till folk och fixar till en middag med det som de råkar ha i kylskåpet just då. Sagt och gjort - det fick bli hamburgare av nötkött (bara med salt och peppar i) stekta tillsammans med skivor av valnötsbröd (som jag köpte vid förra veckohandlingen). Till detta blev det sallad, tomat, saltgurka, lök och thailändsk chilisås. Det fick bli både till kvällsmat igår OCH lunchmat idag. Sonen ville också ha hamburgare, men när han fick veta att det inte fanns några "riktiga" hamburgerbröd, så ville han inte ha. Till slut åt han ändå, med kommentaren efteråt: "Det var ju faktiskt gott!". Jag var lite skeptisk mot hur de stekta bröden skulle bli efter en natt i kylskåp i en matlåda, men vid lunchen idag kunde jag konstatera att maten faktiskt var helt OK. Det blir nog samma recept någon mer gång, faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar