onsdag 1 september 2010

Nyårslöften i september

Den 1 september börjar företagets nya bokföringsår. Det är bråda tider på jobbet just nu, fakturor skall bokas in på det gamla året, inleveranser skall göras i rätt månad etc. Förutom flytten skall vi bli hälften så många på företaget. Ja, det är nu inte riktigt så drastiskt som det låter. Företaget skall nämligen delas i två och det skall bildas ett nytt företag som vi inte vet vad det skall heta ännu. Jag kommer att bli kvar i det "gamla" företaget. Från över 20 anställda kommer vi nu att vara lite drygt 10 personer. Ganska skönt på ett vis...

Nu inför det nya året tänkte jag avge några löften och önskningar inför det nya året:
  1. Satsa mer på marknadsföringsbiten. InDesignkursen passar bra in där, även mina handböcker i marknadsföring och varumärken.
  2. Lära mig mer om uppföljning av utskicken i Apsis.
  3. Bearbeta marknaden med vårt varumärke.Vi skall bli kundernas första val.
  4. Utbilda mig inom marknadsföring, kanske via en distanskurs?



 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar