torsdag 3 juni 2010

Informationens svåra konst

Att det skall vara så svårt att informera! Det finns ju till och med en högskoleutbildning för detta, så det måste verkligen vara svårt. Själv har jag också upptäckt detta när jag har gjort mitt yttersta för att få ut information till alla som kan tänkas vara berörda, men ändå får kommentaren "Varför fick inte jag veta något?" Eller när jag har tagit till ordentligt och skickat ut till absolut ALLA, för att slippa få någon kommentar och då istället får höra: "Varför fick jag den informationen, jag är ju inte berörd..."

Åååh, att man aldrig kan göra alla till lags. En gång klagade jag lite på ett möte på att vi fick för dålig information om vad som hände i företaget. Det kunde börja och sluta folk utan att man fick ett enda besked. Då sade den högste chefen: "Men måste du verkligen ha reda på det?" Då blir man lite paff. Det visar ju vilken inställning de har till information på det företaget. Tråkigt, tycker jag. Är man nyanställd måste det väl vara kul att bli presenterad för folk, men icke sa nicke, i alla fall inte i detta fallet. Personen i fråga bara kom plötsligt en dag, ingen presenterade honom, och när han slutar kommer nog ingen att kläcka ur sig det heller.

1 kommentar: