torsdag 6 maj 2010

Vart har du så bråttom?

Hade en lite intressant bilesa in till jobbet idag. Det såg ut att vara kaos på vägen framför mig. Bilar körde härs och tvärs och gjorde farliga omkörningar. Orsaken till detta, visade det sig när jag kom längre fram, var en stackare som övningskörde. Till saken hör att detta var en väg med 80 km hastighetsgräns. Denna gräns höll den stackars övningsköraren, men likväl blåste bilist efter bilist om. Övningsköraren fick dessutom köra till hälften på vägrenen hela vägen, vilket man inte skall behöva göra när man kör enligt hastigheten. Jag fattar inte att folk har så bråttom hela tiden. Det måste vara helt psykiskt, för de tjänar ju inte många sekunder på att sätta sitt eget och andras liv på spel. Nä, de skulle hehöva gå en stresshanteringskurs! Skäms!

1 kommentar:

  1. Får man kommentera sitt eget inlägg? Jag gör det i alla fall. Det var nämligen lite roligt, för någon dag efter mitt inlägg om fartdåren, så stod det en insändare i tidningen som också förbannade detta. Det måste varit samma fartdåre, för insändaren hade beskrivit samma väg som jag brukar åka.

    SvaraRadera