måndag 24 maj 2010

Uppfräschning av HTML-kunskaperna

Just nu känns det som om jag skulle behöva fräscha upp mina gamla, dammiga HTML-kunskaper. Vi håller på med en ny hemsida på jobbet, och då skulle det vara bra att kunna lite HTML, åtminstone så mycket så att man fattar vilka koder man skall kopiera för att få det resultat som man vill ha... Jag gick en HTML-kurs för ca 10 år sedan, men jag kommer inte ihåg någonting, knappt ens att jag gick kursen. Det är också en sådan där grej som skulle vara bra om man startar eget, för då kunde man ju förutom att fixa annonser, även göra hemsidor åt små och större företag om de inte kunde göra det själva.

På tal om hemsidor, så jobbade jag en väldigt kort period på YREG, detta skandalomsusade företag. Det var när jag hade blivit uppsagd och letade med ljus och lykta efter något överhuvudtaget. Då hade de en liten annons i Platsjournalen där de sökte någon som var bra på att skriva texter. Såklart att jag svarade. Samma dag fick jag redan komma dit på intervju och presentation av arbetsuppgifterna. Det var meningen att jag skulle jobba hemifrån och skriva texter åt olika företag och sedan skulle programmerarna "knacka" koden. Det gick nu inte så bra, för jag hade inget bredband hemma på den tiden. Jag var helt enkelt för långsam med att lämna in materialet, så jag blev kickad därifrån illa kvickt. Men när man tänker tillbaka såhär i efterhand så var det nog lika bra. Jag hade inte velat jobba där, det kändes inte som någon trevlig arbetsmiljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar