torsdag 27 maj 2010

Rätt personkemi = trivsel på jobbet

Det är underbart med trevliga arbetskamrater! På min arbetsplats är det mest karlar, vi är bara 5 fruntimmer och närmare 30 karlar. Det blir lite annan stämning med karlar, inte så mycket tjafs (men det är klart att en del karlar är mer fruntimmer än andra...) En av dessa karlar har börjat ge mig en kram varje morgon när han ser mig. Det började mer som ett skämt, men nu har det hållit på i några veckor. Det är kul att se folks miner när jag kommer på morgonen och han står i korridoren och utbister: -Välkommen! och ger mig en stor kram. Då ser alla ut som fågelholkar och undrar vad vi har på gång egentligen. Det är rätt kul att se! Den här personen är dessutom en som man ofta blir fruktansvärt himla irriterad på, så då är det särskilt bra att börja dagen med en kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar