onsdag 12 maj 2010

Det växer i regnet

Det växer utanför mitt kontorsfönster... Ja, alltså det växer fram en ny byggnad. Jag har första parkett för allting utspelar sig precis utanför. Det är bara en vägg och en väg som skiljer mig från byggarbetsplatsen. Området där vårt företag finns är ganska nytt. Vårt hus var det första som byggdes för några år sedan. Sedan dess har det tillkommit en ambulanscentral och nu är det tredje bygget på gång. Det är en bilhall som vi skall få till ny granne. Just nu håller de på att resa väggarna, stora betongblock. Det ser lite vanskligt ut måste jag säga, särskilt som det spöregnar och byggarbetsplatsen sakta men säket förvandlas till en gyttjepöl. Nej, tacka vet jag inomhusjobb! Det räcker med att man sitter inne och betraktar eländet (alltså regnet), man behöver inte vara mitt i det om man kan undvika det. Fast oftast har man ju så mycket att göra här inne, så man har inte tid att titta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar