tisdag 11 maj 2010

Det här med att göra i ordning efter sig

En sak som jag undrar över är varför vissa personer inte sätter i en ny soppåse när de har tagit bort den gamla? Det är ju himla ologiskt, för hur roligt är det när man kommer med något och skall slänga, och det inte finns någon påse att slänga skräpet i? Det kanske är något kladdigt till råga på allt, och var skall man då göra av det kladdiga medan man sätter i en ny påse?

Likadant är det med toarullar. Varför kan ingen ta fram en ny när den gamla är slut? Det är alltid JAG som gör det. Även på jobbet, känns det som. Många gånger, så är det en tom toarulle på toan, fastän det finns ett antal nya rullar bara några decimeter från den tomma hållaren. Då brukar jag byta till en ny rulle, men varför kan ingen annan göra det mer än jag?

Det kanske är så att dessa saker speglar hela samhället, att det inte är många som bryr sig nuförtiden, bara de själva klarar sig? Tråkigt om det är så, tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Hear, hear! Det är likadant med kopieringspapperet. Kanske är man van vid att någon annan alltid fixar det?

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir ju så eftersom "mamma" nästan alltid finns tillhands...

    SvaraRadera