söndag 7 augusti 2011

Semestern lider mot sitt slut

Nu är det en vecka kvar på semestern. I år tog jag semester en vecka senare än de flesta andra på jobbet, så nu när de andra skall börja jobba igen, har jag fortfarande en vecka kvar. Skönt! Det är svårt att tänka sig att stiga upp så tidigt på morgonen och åka till jobbet, fast när man väl har kommit in i det så brukar det ju kännas som om man aldrig ens har haft semester. Jag kan logga in på jobbets dator via hemdatorn och det är väldigt smidigt. Då kan jag gå in och radera en massa skräpmail som har kommit under semestern. Det sparar lite tid när man väl skall börja jobba och man kanske har en hög med papper att gå igenom. Det brukar ta några dagar att rensa upp och komma in i gängorna igen. Just i år är det extra annorlunda att börja jobba igen efter semestern, för jag kommer att få dela rum igen. Det kommer att bli en ny upplevelse. Det skall bli riktigt spännande. Det var länge sedan jag delade rum med någon. Jag skall också flytta till ett annat kontor, så det kommer att bli en lite annorlunda höst än vad det brukar vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar