onsdag 15 september 2010

Fram för öppna fönster

Jag är en sådan som har en massa program och fönster öppna i Windows när jag jobbar. De flesta som kommer in på kontoret och ser alla dessa flikar och fönster blir helt konfunderade och undrar hur jag kan ha så mycket öppet. Min gamla dator orkade inte med detta, så jag fick en ny. Själv blir jag helt stressad när jag ser folk som öppnar ett program, gör något och sedan stänger igen. Sedan öppnar de ett nytt program, gör något och stänger. Så öppnar de det första programmet igen... osv. Varför? Då är det ju mycket bättre att ha båda programmen öppna eftersom man ändå använder båda. Tänk vad tid det tar att öppna och stänga program hela dagarna. Använder man Alt + Tab för att hoppa mellan programmen går det hur smidigt som helst och tar knappt en sekund.

1 kommentar:

  1. Nja då är jag nog nånstans mitt emellan. Jag har kanske 3-4 fönster öppna hela dan och det är dom program jag mest använder. Blir jättenervös på dem som har "48" olika fönster öppna. :)
    /Yvonne

    SvaraRadera