tisdag 7 september 2010

Är speditörer och reklamfolk stöpta i samma form?

Man kan ju börja undra... Varför då undrar du? Jo, när man importerar från utlandet och har ingått ett avtal med en transportör brukar man få s.k. Routing ordrar med uppgifter om transportörens agenter i de olika länder varifrån man skall importera. Jag har för inte länge sedan skrivit på ett avtal med en ny transportör som ju så klart enligt säljaren skulle vara mycket bättre än vår dåvarande. I alla fall var de billigare och det var ju inte helt fel.

Så till problemet.

En av våra leverantörer fortsatte, trots att de hade fått uppgifter på att vi hade bytt transportör, att skicka med vår gamla transportör och då bad jag den nya transportören att skicka sin Routing order till dem så att de kunde se vem de skulle kontakta för framtida leveranser. Jag fick en kopia på mailet som de skickade. Döm min förvåning när agentens uppgifter var tomma på Routing ordern. Lite försynt mailade jag tillbaka till transportören och undrade HUR I H-E LEVERANTÖREN SKULLE VETA VEM DE SKULLE KONTAKTA NÄR DET INTE STOD NÅGOT PÅ ROUTING ORDERN??? Fast som sagt - lite försynt...

Det är i sådana här fall man börjar undra vart världen är på väg, om folk inte har något eget och logiskt tänkande längre. Om jag hade jobbat på ett transportföretag skulle jag väl aldrig skicka iväg en Routing order utan några uppgifter på. Så ovanligt korkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar