fredag 18 juni 2010

Pust - vilken vecka!

Den här veckan har verkligen varit händelserik. På jobbet har det varit fullt upp med order och offerter som jag ligger efter med på grund av att jag har koncentrerat mig på att lära mig vårt nya program för massutskick med e-post. Det heter Apsis Newsletter Pro och är verkligen kul att jobba med, när man väl fattar hur det funkar. Vi har så snälla kunder som uppdaterar sina uppgifter i detta nya system när man ber dem om det. Det måste väl ändå betyda att de vill ha utskick av oss? Kul!

En annan inte så rolig sak som har hänt är att min son har brutit armen, så jag har tillbringat en del timmar på lasarettet. Man blir ju så mosig i hjärnan så fort man sätter sin fot innanför sjukhusdörrarna. Undrar varför? Tänk att sonen i helgen tävlade i trial och nu några dagar senare går med gips... Det är tur att man inte vet vad ödet har i beredskap åt en... Som tur var, så kunde hans syster sova över på lasarettet med honom, för han skulle bli opererad. Då kunde jag ju vara på jobbet och få iväg alla dessa offerter och order. Det är verkligen högtryck såhär inför semestern. Ganska ovanligt, men väldigt roligt!

Idag skall vi ha sommarfest på jobbet. Det är en tradition varje år vid den här tiden. Det är ju lite typiskt att det lagom tills vi skall börja festen, skall börjar regna också... Det här inlägget är som synes inte något schemalagt inlägg, utan livs levande nutid. Just nu sitter jag på jobbet (ja, jag HAR stämplat ut!) och väntar på att gå ut till lastbryggan där vi skall få en välkomstdrink innan festen. Sedan blir det transport till något "hemligt" ställe med en aktivitet. Därefter är det grillning på schemat, men så som det ser ut just nu så blir det nog till att grilla inomhus!

Det kanske kommer en närmare rapport om några dagar!

3 kommentarer:

  1. Hoppas festen var rolig! Är folk ok med "hemliga" ställen hos er? Ibland har jag mött ett väldigt motstånd mot sådana.

    Apsis jobbar jag också med åt en av mina kunder, har ni en egen mall eller jobbar du med html eller vad?

    SvaraRadera
  2. Jodå, tack! Festen var helt OK. Det blir ju mest att folk "hänger" vid grillen och pratar och inte så mycket dans. Jag är annars den mer dansanta typen, och vill gärna upp och "stuffa". Det brukar alltid vara mer eller mindre samma folk som tackar ja till fest, vare sig det är "hemligt" eller inte. I fredags var det färre folk än vanligt eftersom det var många som hade bokat sig på annat. För oss andra som var där, blev det till att skjuta med pilbåge. Det var en ny erfarenhet. En del fick blåmärken på vänster underarm av pilbågen. Undrar just hur de bar sig åt...

    SvaraRadera
  3. När det gäller Apsis, så använder vi Apsis standardmall som är något kundanpassad för att stilen skall passa med vår nya hemsida, när vi nu får igång den (förhoppningsvis efter sommaren).

    SvaraRadera