fredag 28 maj 2010

Besök hos frissan

Jaha, så har man varit hos frissan då... på allmän begäran (?!) kommer här en liten rapport från frissan. Tänkte gå till den dyra salongen för att se om dyrare är bättre. Förut gick jag till samma frissa i över 20 år (ja, jag ÄR så gammal) men sedan gick hon i pension och då blev jag helt rådvill. Salongen togs över av yngre förmågor. Jag gick visserligen dit några gånger, men varje gång upplevde jag som om jag blev utskälld för att jag inte hade gjort si eller så med håret.

Mitt hår har ett eget liv! Jag vågar nog påstå att det inte finns en enda frissa som kan fixa till mitt hår. Varje gång man kommer från frissan så ser man ut som "hej kom och hjälp mig". Så även denna gång. Därför blir det ingen bild på "moi"...

Ingen bild på råttan, men väl på salongen.

När jag kom hem sade dottern: -Fy, det är ju alldeles platt! Det var bara att blöta ner och fixa ny frisyr. Så är det varje gång. Ju mer den stackars frissan fönar och borstar, desto plattare blir håret. Jag är ju van vid att det blir lite si och så med resultatet, men frissan kanske inte tycker det är så kul att klippa en kund som blir ful i håret. De andra kunderna i salongen kan ju tro att hon inte har någon yrkeskunskap!

Riktigt tillplattad råtta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar