tisdag 16 mars 2010

Råttans baksida

Det finns ju en baksida med kontorsråttelivet och det är ju att man kan dra på sig diverse musrelaterade åkommor, som musarm, gamnacke eller ont i axlar. Ve och fasa, men jag börjar faktiskt få ont i min högra axel. Undrar vad det kommer ifrån. Jag har ju ändå en centrerad mus, ergonomisk arbetsplats m.m. Hjälper inte alltid verkar det som. Jag tror att jag sitter och drar upp axlarna omedvetet. Inte bra alls. Vad gör man åt detta? Ingen aning...

Hypnos kanske (dra INTE upp axlarna... dra INTE upp axlarna... dra INTE upp axlarna... ) zzzzznnnnarrrrk!

Nej, men nu kom jag på att ordet INTE inte kan uppfattas av hjärnan, så då skulle ju resultatet av hypnosen bli dra ** upp axlarna, dra ** upp axlarna ... dra ** upp axlarna. Inte så bra. Det fick väl bli SLAPPNA AV i axlarna... SLAPPNA AV i axlarna... SLAPPNA AV i axlarna... zzzzznnnnarrrrk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar