onsdag 27 januari 2010

Mitt första riktiga jobb

Precis lagom tills jag skulle sluta på sjukhusadministrationen så fick jag till slut ett "riktigt" jobb. Underbart att ett företag ville och vågade satsa på en ung och grön människa utan någon direkt arbetslivserfarenhet (fast jag antar att året med beredskapsarbete hjälpte till lite i alla fall). Nåväl, när man äntligen hade fått in foten så var det bara att börja lära sig mer och mer och skaffa sig erfarenhet. Nu var de så kloka på det här företaget, att de sade: -Kom ihåg att det inte är farligt att fråga, hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite. Det finns inga dumma frågor!

Tänk vilket guldställe alltså! Det var under åren där som jag förkovrade mig och blev väldigt självständig och bra på att ta egna initiativ. Jag blev kvar där i 4 år och när jag sade upp mig försökte de hålla mig kvar genom att erbjuda tjänstledighet och till och med högre lön. Men har man bestämt sig så har man.


Yes! Windows 7 gör din dator bättre och enklare Yes! Windows 7 gör din dator bättre och enklare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar