fredag 16 november 2012

Hej igen!

Hittade min "gamla" blogg. Har inte skrivit på rätt länge... det har ju blivit en del ändringar både här och där, så jag funderar på att skriva lite då och då igen. Kan vara kul. Ändrade bakgrundsbilden till taggtråd - jag känner mig mer taggig nuförtiden, särskilt på jobbet. Så därför kan det ju passa bra med denna symboliserande bild.

torsdag 8 september 2011

Installerad på nya kontoret

Nu har jag äntligen kommit på plats i mitt nya kontor. Min rumskompis har inte flyttat in ännu, det är årsbokslut på gång och när det är klart så skall hon installera sig (vid det tomma skrivbordet). Bilden är tagen innan jag hade fått in mina bokhyllor, men nu är de på plats vid väggen bakom skrivbordet och jag gör mitt bästa med att breda ut mina papper.

Råttan säljer katter

Tiger till vänster, Nisse till höger.
Tänkte prova detta annorlunda sätt att sälja våra två kattungar på. Jag har i och för sig också satt in en annons på Blocket, får se vilket som är mest effektivt. Först hade vi ju tänkt behålla ungarna, men tre katter och en hund blev lite för mycket "liv", så därför är det dags för ungarna att flytta hemifrån. Det är två hanar, födda den 17/4, så de är ju lite äldre än vad kattungar brukar vara när de flyttar hemifrån. Å andra sidan så är de lite mer världsvana nu och kan vara ute mycket. De har fått sina två vaccinationer och är även hundvana. Nisse är lillebrorsan som är en liten buse, medan storebrorsan Tiger är lite mer försiktig av sig. De är så goa mot varandra, så helst skulle de ju komma till samma hem, men det är inget krav. Priset är 200,-/st för dessa gosiga varelser. De bor på Svedgränd 1 i Svaneholm utanför Borås.

fredag 2 september 2011

90-års kalas!

Idag är det extra stimmigt i korridorerna här! Både kundbesök och besök från våra dotterbolag i Baltikum och Ukraina. Vi kommer att stänga kl 10.30 för vi skall åka iväg och fira att vår företagsgrupp har uppnått den aktningsvärda åldern av 90 år. För oss anställda med våra respektive blir det 1700-tals gille på Marstrand ikväll. Det skall bli väldigt roligt! En rapport från festen kommer senare...

måndag 15 augusti 2011

Tillbaka efter semestern

Jaha, då var den första arbetsdagen efter semestern gjord! Det var direkt in i hetluften kan man säga. De flesta hade redan jobbat en vecka och var riktigt på hugget så fort jag kom innanför dörren på morgonen. Jag skall nog tänka mig för lite innan jag tar semester en vecka efter resten av kollegerna nästa gång. Det var fullt upp hela dagen, men jag fick i alla fall rensat i min mailkorg och även i företagets info-korg och kunde även lösa de mest akuta sakerna som hade dykt upp när jag var borta.

Min nya arbetskompis som jag skall dela rum med hade börjat. Det var hennes tredje dag på jobbet. Eftersom vårt nya rum inte är färdigt att flytta in i ännu, så fick hon sitta på våningen över och jag fick gå svängen om henne och påminna om frukostfikat och lunchen. Det är så lätt att glömma av rasterna när man inte har kommit in i rutinerna ordentligt. Snickare började riva en vägg i ett kontor som skall byggas om och möbler var utflyttade till vår utställning med maskiner. Det såg ganska så rörigt ut.

Det var verkligen full rulle inne hos mig hela dagen, det skulle skrivas offerter och order samt revideras priser inför en mässa i veckan. Jag hade diskvecka också, men det var ganska svårt att komma ihåg diskmaskinen ovanpå allt annat.

söndag 7 augusti 2011

Semestern lider mot sitt slut

Nu är det en vecka kvar på semestern. I år tog jag semester en vecka senare än de flesta andra på jobbet, så nu när de andra skall börja jobba igen, har jag fortfarande en vecka kvar. Skönt! Det är svårt att tänka sig att stiga upp så tidigt på morgonen och åka till jobbet, fast när man väl har kommit in i det så brukar det ju kännas som om man aldrig ens har haft semester. Jag kan logga in på jobbets dator via hemdatorn och det är väldigt smidigt. Då kan jag gå in och radera en massa skräpmail som har kommit under semestern. Det sparar lite tid när man väl skall börja jobba och man kanske har en hög med papper att gå igenom. Det brukar ta några dagar att rensa upp och komma in i gängorna igen. Just i år är det extra annorlunda att börja jobba igen efter semestern, för jag kommer att få dela rum igen. Det kommer att bli en ny upplevelse. Det skall bli riktigt spännande. Det var länge sedan jag delade rum med någon. Jag skall också flytta till ett annat kontor, så det kommer att bli en lite annorlunda höst än vad det brukar vara.

tisdag 28 juni 2011

Kontorsbyte (igen)

Det var ju inte så himla länge sedan vi flyttade från ena sidan huset till den andra sidan. Nu verkar det som om "man" får flytta igen. Det blir kontorsbyte på grund av att vi skall nyanställa två personer. Det är ju i och för sig kul, men eftersom vi redan har blivit ganska trångbodda betyder detta att jag antagligen kommer att få dela rum med en av de nya. Det var länge sedan jag delade rum med någon, det gäller ju att man kan koppla bort en del av vad man ser och hör, så att man inte blir störda av varandra. Lite undrar jag hur det kommer att gå om jag vill ha vovven med mig några dagar i veckan. Hoppas att hon inte är allergisk eller har hundskräck.